Més de 170.000 vegades s'han reproduït els vídeos de la Campanya audiovisual de difusió del patrimoni cultural immaterial de Menorca promoguda pel Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports i l'Agència Menorca Reserva de Biosfera

Concretament 170.902 han estat les visualitzacions que s'han produït durant els dos darrers mesos, des del passat 20 de març, dels vídeos que han conformat la campanya audiovisual que han promogut el Departament de Cultura del CIM i l'Agència Menorca Reserva de Biosfera, a través de les respectives xarxes socials, per difondre diferents elements del nostre patrimoni cultural immaterial.

Aquesta campanya, ideada per fer créixer l'estima cap als elements del patrimoni immaterial de Menorca a través d'un coneixement més profund d'aquests elements de la mà dels seus portadors, és a dir d'algunes de les persones que els mantenen vius i els transmeten a les noves generacions, ha inclòs set manifestacions immaterials concretes: la tècnica constructiva de la pedra en sec, la feina de formatjar, el glosat, el joc de la bolla, l'elaboració de l'oliaigua, el costum d'anar a cercar esclata-sangs i la preparació d'un plat antic de la nostra gastronomia i que actualment s'ha recuperat com és l'arròs de la terra.

Les dades demostren que la campanya ha tingut molt bona acollida entre els seguidors de les pàgines de facebook @culturapopularmenorca @MenorcaBiosfera i @menorcailladecultura, i ho corroboren els fets que, només la pàgina de Cultura Popular de Menorca, ha vist augmentats els seus seguidors en gairebé un 30 % durant aquestes setmanes, o que els vídeos s'hagin compartit un total de 1.228 vegades en el mateix espai de temps, la qual cosa es considera molt positiva, ja que compartir la cultura és enfortir-la.

L'interès que han suscitat els vídeos entre l'audiència, procedent majoritàriament de Menorca, però també de la resta de les Illes Balears, de Catalunya, del País Valencià, d'Andalusia, de Galícia, del País Basc i d'altres territoris d'arreu del món com la Llombardia, el Vèneto, Sicília, Anglaterra, el Llenguadoc, l'Aquitània o Cochabamba (Perú), ha complert amb escreix l'objectiu de la campanya, ja que ha demostrat que la societat menorquina, que estima la seva terra i la seva cultura, vol conèixer amb més profunditat tots els elements que formen part de la seva identitat i implicar-se activament en la salvaguarda del nostre patrimoni.

Els vídeos que han format part d'aquesta campanya s'han incorporat tots a aquest Inventari del Patrimoni Cultural Immaterial de Menorca i es poden veure accendint a cadascun dels elements a què fan referència.

Data de la notícia: 28/05/2020